לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

קרניו-סאקרל פעימת הליבה



שיטת הטיפול המובילה למילניום השלישי על-פי העיתון "News week"
איזון וויסות מערכת העצבים המרכזית דרך עצם העצה ועצמות הגולגולת. הטיפול משלב מגע עדין וידע אנטומי ליצירת השפעות ארוכות טווח.

קרניו סאקרל ? פעימת הליבה

מנגנון הנשימה הראשוני
המערכת הקרניאלית הינה מערכת פיזיולוגית אשר יחד עם מערכת כלי הדם ומערכת הנשימה נחשבות לשלוש מערכות החיים העיקריות.

דוקטור וויליאם גרנר סאתרלנד, רופא אוסטאופתי מארה"ב, שזיהה לראשונה את המערכת הקרניאלית סבר שהיא החשובה מכולן. הוא כינה אותה מנגנון הנשימה הראשוני מאחר שהאמין שהיא מקור החיים.
המערכת הקרניאלית משתקפת דרך פעימות גליות קצובות בכל חלקי הגוף בדומה למערכת כלי הדם המציגה עצמה על-ידי הדופק ומערכת הנשימה על-ידי הנשימות.

אנטומיה של מערכת הקרניו סאקרל
המבנים האנטומיים המרכיבים את המערכת הקרניאלית הנם:
? המוח וחוט השדרה.
? רקמת החיבור העוטפת את המוח וחוט השדרה.
? הנוזל התוך שדרתי.
? עצמות הגולגולת.
? עצם העצה.


מערכת של השתקפויות
המערכת הקרניאלית משפיעה ומושפעת מכל חלק ומבנה בגוף. היא משתקפת דרך פעימות גליות קצובות אשר מטפלים מוסמכים מסוגלים לחוש בכל מקום בגוף. הפעימה הקרניאלית נקראת גם התנועה או המקצב הקרניאלי.
תנועה קרניאלית איכותית, מלאה, חלקה וקצבית היא סימן לחיוניות ובריאות.
האיכות של המקצב הקרניאלי בכל חלק מגופינו היא השתקפות של חיוניות: תנועה קרניו סאקרלית מוגבלת היא סימן לחיוניות נמוכה באזור מסוים והיא המובילה (או נגרמת) למחלה או תפקוד לקוי.
הפרעה לתנועה הקרניאלית יכולה להיגרם מסיבות רבות ? פציעה, דלקת, חוסר איזון מבני, מתיחת שרירים, מתח רגשי או מחלה מכל סוג. מוגבלויות אלה יכולות לצוץ בכל רקמה בגוף ? העצמות, רקמה רכה, מערכת העצבים, האיברים, הנוזלים ומערכות האנרגיה.

חבלות או הגבלות במבנים צידיים של הגוף ישוקפו לתוך המערכת וישפיעו על חוסר איזון ואסימטריות קרניאלית. הגבלות במערכת ישוקפו באותה דרך ויגרמו לסימפטומים צידיים.

הרשת האינסופית
כל מבנה בגוף מחובר למערכת הקרניו סאקרלית דרך העצבים ורקמות החיבור.
מנגנון הויסות המעודן בין המערכת הקרניאלית וכל מבנה בגוף יוצר משוב דו צדדי של תגובה, דרכה ניתן לטפל ולשפר תפקודים גופניים ורגשיים.
הגבלות, חסימות או תפקוד לקוי בכל מקום בגוף ניתן לזהות דרך הפרעות במקצב הקרניאלי וכמתח ברקמות החיבור.

השפעה רב מימדית
השבת התנועה הקצבית תאפשר ריפוי לא רק של פציעות עכשוויות אלא גם של דפוסים כרוניים שנגרמו בעבר. כל הפרעה פיזיולוגית, מכל סוג נרשמת ומתועדת ברקמות הגוף בשכבות רבות. הפרעות אלה חורטות את רישומן בגופינו בדמות זיכרון רקמתי. זיכרון זה יוצר מעגל פעיל של הפרעה כרונית. הטיפול בשיטת קרניו- סאקרל מאפשר לגוף להפיג את מעגלים אלו ולהשיב לעצמו את הבריאות.

לטיפול הקרניו סאקרלי יש את היכולת לשנות את דפוסי התנועה העמוקים של הגוף. ביכולתו של הטיפול לחולל שינויים חיוניים וארוכי טווח ואתם למחוק כליל את הסימפטומים שעל פני השטח כגון כאב והגבלות תנועה.

צומת הגוף והנפש
הטיפול בקרניו סאקרל מתרחש בצומת בין הפיזי לרגשי.
במקרים רבים המטופל מסוגל לחוות את הקשר בין שני מימדים אלה דרך תחושות גופו במהלך הטיפול ועל כן רבות האפשרויות לשחרר טראומות ודפוסים רגשיים יחד עם מקבילם הגופני.
לכן נאמר כבר רבות שהטיפול הקרניו סאקרלי מתדפק על דלת הריפוי מבפנים.

הטיפול הלכה למעשה
הטיפול בשיטת קרניו סאקרל הנו טיפול עדין במיוחד. 5 גרם בלבד- זהו משקל המגע הפיזיולוגי שמפעילים המטפלים במהלך הטיפול הקרניו סאקרלי.
הטיפול מתמקד בראש ובעצם העצה. כמו כן ניתנת תשומת לב והקשבה לרקמות בסרעפות השונות של הגוף.
תפקידם של המטפלים בשיטה זו הוא לזהות אזורים בעלי חיוניות קרניו סאקרלית נמוכה ולעזור לגוף לתקן את הנדרש על מנת להשיב לאזור מקצב קרניאלי איכותי, מלא, חלק וקצבי. עם השבת המקצב התקין, גוברת החיוניות והתחושה הבריאה.


קרניו סאקרל ופריצות דיסק
הטיפול בשיטת קרניו סאקרל במקרים של פריצות ובליטות דיסק יעיל ובטוח ביותר.
כאשר נוצרת פריצת או בליטת דיסק הגוף ממהר להגן על האזור. המוח ומערכת העצבים פוקדים על השרירים מסביב לדיסק להתכווץ והמקצב הקרניאלי פוחת באופן משמעותי. כך נוצר מעגל כאב הנמשך בדרך כלל זמן ארוך ומיותר.
לא כל פריצת או בליטת דיסק אמורים לייצר כאב. במחקר רפואי, נמצא שמעל גיל 50 ל -65% מהאוכלוסייה יש פריצות ובליטות דיסק, אך רק 25% מהן גורמות לכאב.
במילים פשוטות, אם נבצע בדיקת CTל- 100 אנשים מעל גיל 50, ל - 65 מהם יהיו פריצות ובליטות דיסק אך רק ל- 16 מהם יהיו כאבים. הסיבה לכך היא תגובת הגוף- כיווץ השרירים והחלשת המקצב הקרניאלי.
הטיפול בשיטת קרניו סאקרל מסייע למערכת העצבים להסיר את פקודת הכיווץ לשרירים המקיפים את הדיסק. בנוסף, הוא מסייע למקצב הקרניאלי באזור חוליות הגב התחתון ועצם העצה לשוב ולהיות מלא וחיוני. כתוצאה, הנפיחות והדלקת יורדים והכאב פוחת באופן משמעותי.



קרניו סאקרל ומגרנות
כאבי ראש ומגרנות עשויות להיווצר כאשר המקצב הקרניאלי באזור הצוואר, הכתפיים והראש אינו חיוני מספיק.
הסיבה למקצב חלוש יכולה להיות כתוצאה מנפילה, חבלה, יציבה לקויה, עומס על האזור ומתח נפשי.
במהלך הטיפול, בודקים המטפלים בשיטת הקרניו סאקרל את איכות הפעימה הקרניאלית בסרעפת, בצוואר ובעצמות הגולגולת. מטרת הטיפול היא לאפשר למקצב הקרניאלי לפעום במלאות וחופשיות באזורים אלה.
הטיפול הקרניו סאקרלי מסייע למערכת העצבים לשחרר את העומס העודף, להחזיר את האלסטיות לאזורים הנוקשים ולהשיב את תחושת הרווחה לצוואר ולראש.

קרניו סאקרל בהריון
הטיפול בשיטת קרניו סאקרל מתאים ביותר לתקופת ההריון.
תקופת ההריון מאופיינת בעלייה הדרגתית במשקל הגוף. כתוצאה מכך נוצר עומס על השלד, הגידים, הרצועות והשרירים. בנוסף, הגוף מכין עצמו ללידה, בין היתר על-ידי התרחבות האגן.
עולם הרגש של האישה ההרה רווי בהתרגשות, ציפייה ולעיתים גם חששות.
הטיפול הקרניאלי נותן מענה לכל המרכיבים הללו באופן הבטוח ביותר. הטיפול העדין מסייע למערכת העצבים המרכזית להרפות במידה הנכונה את שרירי הגוף. כתוצאה מכך, מורגשת הקלה גופנית ורווחה נפשית.
טיפול קרניו סאקרל ניתן לקבל החל מהשבוע ה- 16 להריון.

קרניו סאקרל ותינוקות
הטיפול בשיטת קרניו סאקרל יעיל מאוד לטיפול בבעיות הנפוצות בשנת החיים הראשונה.
בכל לידה, גם קיסרית, עומד ראשו של התינוק בלחצים אשר עשויים להשפיע על מתח הרקמות באזור הצוואר והראש. כאשר אזורים אלו מתוחים ודחוסים מתפתחים סימפטומים הנפוצים בשנת החיים הראשונה:

? פליטות ובעיות ביניקה.
? חוסר שקט, עצבנות, חוסר שינה.
? קוליק, גזים וכאבי בטן.
? ראש לא סימטרי באופן בולט ומפריע.
? סימפטומים המאפיינים פגים.
? מתח שרירי גבוה בכל הגוף.
? ועוד.
הטיפול הנעים בשיטת הקרניו סאקרל מסייעים למערכת העצבים המרכזית לווסת את המתח השרירי באזורי הגוף האחראיים על יצירת הסימפטומים.


כתב: אסף גופרים











המאמר פורסם גם כאן »

אסף גופרים מטפל בשיטות מתחום האוסטאופתיה, מורה לשיטת פלדנקרייז ומוסמך "אסף הרופא" ליווי התפתחותי לתינוקות בשיטת שלהב.
משנת 2000 מלמד במסגרות מקצועיות ופרטיות בכל רחבי הארץ את שיטת הטיפול קרניו-סאקרל בדגש על קבוצות קטנות ואיכותיות ביותר.

כל המאמרים של אסף גופרים:

סינדרום דחיסות בסיס הגולגולת אצל תינוקות

סינדרום דחיסות בסיס הגול

מגוון בעיות וסימפטומים שנפוצים בשנה הראשונה לחיים נובעים מדחיסות ומתח שרירי בבסיס הגולגולת- מקום מפגשם של הראש והצוואר. שיטת הטיפול קרניו-סאקרל מטפלת בבעיה.» מאת אסף גופרים

יציבה נכונה מגיל אפס

יציבה נכונה מגיל אפס

שיטת פלדנקרייז בעולם הילדים - שכלול היכולות הטבעיות, חיזוק הדימוי העצמי וצמצום אפשרי של ליקויי למידה הנובעים מהתפתחות מוטורית שאינה אופטימלית.» מאת אסף גופרים

יציבה נכונה מגיל אפס

יציבה נכונה מגיל אפס

» מאת אסף גופרים

שיתוף חברים
עם : אסף גופרים